وب نوشت طارق نادری

شوخی کردن با عقاید دینی

يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴ ب.ظ
«وَلَئِن سَأَلْتَهُمْ لَیَقُولُنَّ إِنَّمَا کُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ ۚ قُلْ أَبِاللَّـهِ وَآیَاتِهِ وَرَسُولِهِ کُنتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ (65) لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ کَفَرْتُم بَعْدَ إِیمَانِکُمْ ۚ إِن نَّعْفُ عَن طَائِفَةٍ مِّنکُمْ نُعَذِّبْ طَائِفَةً بِأَنَّهُمْ کَانُوا مُجْرِمِینَ ﴿٦٦﴾» (سوره توبه)
 ترجمه: «اگر از آنان (درباره‌ی سخنان ناروا و کردارهای ناهنجارشان) بازخواست کنی، می‌گویند: (مراد ما طعن و مسخره نبوده و بلکه با همدیگر) بازی و شوخی می‌کردیم. بگو: آیا به خدا و آیات او و پیغمبرش می‌توان بازی و شوخی کرد؟! (65) (بگو: با چنین معذرتهای بیهوده) عذرخواهی نکنید. شما پس از ایمان‌آوردن، کافر شده‌اید. اگر هم برخی از شما را (به سبب توبه‌ی مجدّد و انجام کارهای شایسته) ببخشیم، برخی دیگر را نمی‌بخشیم. زیرا آنان (بر کفر و نفاق خود ماندگارند و در حق پیغمبر و مؤمنان) به بزهکاری خود ادامه می‌دهند. (66)» (ترجمه خرم‏دل)
 _________________
چه بسیار جک‏هایی که در مورد خدا، پیامبران، ملائکه، بهشت و دوزخ و ... ساخته شده است، که به راحتی میتوانید صدها جک از این قبیل را در سایتهای اس ام اس و جک بیابید.
برادر و خواهر مسلمان! بدان که شوخی کردن با مسائل دینی و عقاید اسلامی کفر است (حتی اگر بگویید قصد اهانت نداریم!) و جکهایی که شامل نام خداوند و یا هر مسئله عقیدتی باشد حرام است و جایز نیست.
  • طارق نادری

نظرات (۳)

سلام

متاسفانه در بحثها صحبتهایی در باب شوخی با عقاید میشه. ولی اکثر قصد توهین ندارند. اما امیدوارم که هیچ وقت برای شوخی نام خدا و پیامبر و اهل بیت را وسط نیاورند. انشالله

پاسخ:
آمین
  • عشاق الحرب
  • هرکسی با دین شوخی کنه کافر میشه
  • مسلمان ترکمن
  • با سلام
    مطلب بسیار زیبایی بود با اجازه شما در وبلاگ خودم و در کلوب به اشتراک میزارم
    www.torkmenislamic.blogfa.com
    پاسخ:
    علیکم السلام
    کار خوبی کردید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی