وب نوشت طارق نادری

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

«سه بار سوره توحید رو بخون بگو خدایا راضیم به رضایت و برای شش نفر بفرست ببین تا شصت دقیقه دیگه خدا چکار برات میکنه امتحان کردم درسته»!
«ده بار بگو یا الله و برای پنج نفر بفرست وگرنه تا 24 ساعت دیگر دچار مشکل بزرگی می‏شوی کوتاهی نکن یک نفر کوتاهی کرد تمام زندگی شو از دست داد»!!
از این گونه پیامک ها زیاد دست به دست می‏شود و متأسفانه افرادی که باور می‏کنند کم نیستند!
کسی نیست بگوید بابا از کی تا به حال رحمت و غضب خدا به فرستادن و نفرستادن پیامک مشروط شده است؟!
نمی‏دانم چه کسانی این پیامک ها را طراحی می‏کنند و چه سودی می برند (!) اما خوب می‏دانم که خودشان به آن باور ندارند!


طارق نادری
۱۷ مهر ۱۳۹۲
  • طارق نادری
اسلام چه تو را داشته باشد یا نداشته باشد پیروز خواهد شد؛ اما تو بدون اسلام گمراه و خسارت بار خواهی بود ...!
(شیخ احمد دیدات -رحمه الله-، داعی بزرگ اسلامی)
  • طارق نادری
«وَلَئِن سَأَلْتَهُمْ لَیَقُولُنَّ إِنَّمَا کُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ ۚ قُلْ أَبِاللَّـهِ وَآیَاتِهِ وَرَسُولِهِ کُنتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ (65) لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ کَفَرْتُم بَعْدَ إِیمَانِکُمْ ۚ إِن نَّعْفُ عَن طَائِفَةٍ مِّنکُمْ نُعَذِّبْ طَائِفَةً بِأَنَّهُمْ کَانُوا مُجْرِمِینَ ﴿٦٦﴾» (سوره توبه)
 ترجمه: «اگر از آنان (درباره‌ی سخنان ناروا و کردارهای ناهنجارشان) بازخواست کنی، می‌گویند: (مراد ما طعن و مسخره نبوده و بلکه با همدیگر) بازی و شوخی می‌کردیم. بگو: آیا به خدا و آیات او و پیغمبرش می‌توان بازی و شوخی کرد؟! (65) (بگو: با چنین معذرتهای بیهوده) عذرخواهی نکنید. شما پس از ایمان‌آوردن، کافر شده‌اید. اگر هم برخی از شما را (به سبب توبه‌ی مجدّد و انجام کارهای شایسته) ببخشیم، برخی دیگر را نمی‌بخشیم. زیرا آنان (بر کفر و نفاق خود ماندگارند و در حق پیغمبر و مؤمنان) به بزهکاری خود ادامه می‌دهند. (66)» (ترجمه خرم‏دل)
 _________________
چه بسیار جک‏هایی که در مورد خدا، پیامبران، ملائکه، بهشت و دوزخ و ... ساخته شده است، که به راحتی میتوانید صدها جک از این قبیل را در سایتهای اس ام اس و جک بیابید.
برادر و خواهر مسلمان! بدان که شوخی کردن با مسائل دینی و عقاید اسلامی کفر است (حتی اگر بگویید قصد اهانت نداریم!) و جکهایی که شامل نام خداوند و یا هر مسئله عقیدتی باشد حرام است و جایز نیست.
  • طارق نادری
از جابر رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وعلی آله و سلم استخاره را به ما همانند سوره‎ای از قرآن یاد می‎دادند و می فرمودند: هر فردی که قصد کاری نماید دو رکعت نماز سنت اداء کند و بعد از آن این دعا را بخواند: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَخِیرُکَ بِعِلْمِکَ وَأَسْتَقْدِرُکَ بِقُدْرَتِکَ وَأَسْأَلُکَ مِنْ فَضْلِکَ الْعَظِیمِ فَإِنَّکَ تَقْدِرُ وَلَا أَقْدِرُ وَتَعْلَمُ وَلَا أَعْلَمُ وَأَنْتَ عَلَّامُ الْغُیُوبِ اللَّهُمَّ إِنْ کُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الْأَمْرَ خَیْرٌ لِی فِی دِینِی وَمَعَاشِی وَعَاقِبَةِ أَمْرِی (عَاجِلِ أَمْرِی وَآجِلِهِ) فَاقْدُرْهُ لِی وَیَسِّرْهُ لِی ثُمَّ بَارِکْ لِی فِیهِ وَإِنْ کُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الْأَمْرَ شَرٌّ لِی فِی دِینِی وَمَعَاشِی وَعَاقِبَةِ أَمْرِی (عَاجِلِ أَمْرِی وَآجِلِهِ) فَاصْرِفْهُ عَنِّی وَاصْرِفْنِی عَنْهُ وَاقْدُرْ لِیَ الْخَیْرَ حَیْثُ کَانَ ثُمَّ أَرْضِنِی (رضِّنِیِ بِه)» (صحیح بخاری)
ترجمه دعا: بار خدایا به وسیله علمت از تو طلب خیر می‌کنم و بوسیله قدرتت از تو توانایی می‌خواهم و از تو فضل و بزرگی‌ات را می‌طلبم. زیرا تو توانایی و من توانایی ندارم، و تو می‌دانی و من نمی‌دانم و تو به امورات غیب و پنهانی آگاه هستی. خدایا! اگر این کار در دین و در امور زندگی و در سرانجام کارم چه در دنیا و چه در آخرت برایم نیکو است آن را برایم مقدر و آسان کرده و در آن برکت بیانداز و اگر این کار در دین و در امور زندگی و در سرانجام کارم چه در دنیا و چه در آخرت باعث شر و بدی است آن را از من دور فرما و مرا از آن دور نما و خیر و نیکویی را هر کجا باشد برایم مقدر نموده و سپس مرا راضی و خشنود بگردان.

توجه: استخاره گرفتن به معنی بی نیاز شدن از مشورت با دیگران نیست! بلکه مکمل مشورت کردن است.
  • طارق نادری