وب نوشت طارق نادری

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

گویا نژادپرستی از دید بسیاری از مردم تنها یعنی تبعیض قائل شدن بین سیاه پوستان و سفید پوستان! غافل از این که متأسفانه امروزه بسیاری از مردم دچار نژادپرستی هستند.
عرب ستیزی، ترک ستیزی، کورد ستیزی، فارس ستیزی و ... هر کدام نوعی از نژادپرستی است که رایجترین آن در کشورما ایران، عرب ستیزی است که متأسفانه افراد مشهور و روشنفکر نماها، شاعران، نویسندگان، بازیگران و ... هم به آن مبتلا هستند. و التبه مدتی است در میان کوردها، ترک ستیزی هم مد شده!
سؤالی که هر ملیت ستیزی باید به آن پاسخ دهد این است که: گناه کودکی که بدون اختیار خود در خانواده ای عرب، فارس، ترک یا کورد به دنیا می آید چیست؟! و برتری مایی که بدون اختیار خود در خانواده ای ایرانی به دنیا آمده ایم، بر دیگران در چیست؟!1
روی سخنم با تو است ... بله با تویی که کباده ی پیروی از پیامبر -صلی الله علیه و سلم- را به دنبال میکشی! بیاد بیاور وقتی را که پیامبر -صلی الله علیه و سلم- در اواخر عمر شریفشان، در حجة الوداع، در منی بر چشمه ای ایستاده بودند و فرمودند: «ای مردم! بدانید که پروردگار شما یکی است، و پدر شما (آدم علیه السلام) یکی است، آگاه باشید که عرب بر عجم، عجم بر عرب، سیاه بر قرمز و قرمز بر سیاه هیچ برتری ای ندارد، مگر بر اساس تقوا، آیا به شما ابلاغ نمودم؟» مردم گفتند: ابلاغ شد ای رسول خدا -صلی الله علیه و سلم-، پیامبر -صلی الله علیه و سلم- فرموند: «هرکس سخن مرا شنید به کسانی که نشنیده اند برستاند».2
و چه زشت است که نصایح پایانی پیامبر عزیزمان -صلی الله علیه و سلم- را به این سادگی زیر پا گذاشتیم ...!

طارق نادری
سه شنبه - ۳ فروردین ۱۳۹۵
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّـهِ أَتْقَاکُمْ ۚ إِنَّ اللَّـهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ» (حجرات /13)
2. «... أیُّها الناسُ ، ألا إنَّ ربَّکم واحدٌ ، ألا وإنَّ أباکم واحدٌ ، ألا لا فضلَ لعربیٍّ على عجمیٍّ ، ولا لعجمیٍّ على عربیٍّ ، ولا أسودَ على أحمرَ ، ولا أحمرَ على أسودَ ، إلا بالتقوى ألا هل بلَّغتُ ؟ قالوا : بلَّغ رسولُ اللهِ صلَّى اللهُ علیه وسلَّم ، قال : لِیبلِّغِ الشاهدُ الغائبَ ...» بوصیری در کتاب «إتحاف الخیرة المهرة» میگوید راویان این روایت ثقه هستند.
  • طارق نادری